header

Continu bereikbaar ook tijdens drukte door Corona-vaccinatie (deel 1 van 2)

De versnelde digitalisering van en ín de huisartsenzorg zet in 2021 onverminderd door. Om continuïteit van zorg te bieden werkten huisartsen in 2020 vaak op een andere manier dan voorheen, én ze verwachten dit in 2020 nog meer te gaan doen. PRAKTIJK.nl biedt een totaalpakket aan oplossingen die de praktijk hierbij ondersteunen. Assistent op afstand, videobellen, e-consulten, maar ook praktijkwebsites met e-health services. Ze creëren optimale bereikbaarheid en brengen rust in de praktijk en daarmee meer tijd voor patiënten. Twee huisartsen vertellen over hun ervaringen met PRAKTIJK.nl.

Huisarts Miranda Buckley, Huisartsenpraktijk Buckley in Rotterdam-Noord

“Het voordeel van assistentes op afstand: je zit nooit meer zonder”

“Sinds maart 2020 werken we met Assistent op afstand van PRAKTIJK.nl. Het voordeel is dat je nooit meer zonder assistente zit als er iemand ziek is, of dat de wachttijd bij drukte oploopt. En wat ik echt heerlijk vind, is de rust in de praktijk. Nu de telefonie deels is uitbesteed aan Assistent op afstand, word ik niet meer afgeleid omdat de telefoon constant roodgloeiend staat.
.
Onze praktijk stimuleert mensen ook om afspraken zoveel mogelijk te plannen via onze website of het patiëntenportaal. Op die manier kan ik zelf beoordelen of een patiënt naar de praktijk moet komen. Of dat ik de vraag ook telefonisch, via een e-consult of videobellen kan beantwoorden. Veertig procent van de consulten kan de huisarts of POH gemakkelijk op afstand doen. Daar ben ik van overtuigd. Je wint er geen tijd mee is mijn ervaring. Maar het is wel gemakkelijk en rustig voor de patiënt en de huisarts. Door zorg op afstand zit onze wachtkamer niet meer tjokvol. Loopt het spreekuur toch uit: dan voel ik minder druk als de patiënt thuis op mijn telefoontje wacht, dan wanneer hij in de wachtkamer zit.”

Huisarts Miranda Buckley, Huisartsenpraktijk Buckley in Rotterdam-Noord