☆ PRAKTIJK.nl verwelkomt veel klanten

☆ PRAKTIJK.nl verwelkomt veel klanten

PRAKTIJK.nl – HMCC verwelkomt klanten uit heel het land; Maastricht, Den Haag, Amsterdam, Scheveningen en nog vele plaatsen meer.

“Dat is goed nieuws voor de patiënt en huisarts”. Door de overbelaste doktersassistente te ontlasten wordt de praktijk weer meer toegankelijk. Het “inbound telefoonverkeer” wordt opgevangen en er ontstaat ruimte voor meer spreekuur in de praktijk, aldus Patrick Eliasar, directeur van PRAKTIJK.nl – HMCC. “We nemen gecontroleerd klanten aan zodat de capaciteit en daarmee de kwaliteit op peil blijft.

Eliasar zag de inkomende telefoontjes in januari 2020 met 27% toenemen ten opzichte van een jaar eerder. Er is veel behoefte aan deze ontwikkeling. “Het verzacht de werkdruk enorm”. Constant overleg en evaluatie heeft bij de klanten veel prioriteit. Dat wordt als zeer prettig ervaren.

Naast de ‘doktersassistente op afstand’ groeit ook het aantal pro-actieve websites in rap tempo. De patiënten worden aangemoedigd om e-health te gebruiken, ongeacht de HIS-aanbieder. Uit eigen onderzoek is gebleken dat dit ook een reducerende werking heeft op het aantal telefoontjes en is hiermee kosten reducerend. Dit is uiteindelijk gunstig voor de portemonnee van de huisarts.

Patrick Eliasar - PRAKTIJK.nl - HMCC

Lees ook: De WebApp in de Volkskrant
Lees ook: De Webapp in het Dagblad van het Noorden



WhatsApp!